نقش پژوهش در پاسخ به پرسش ها و شبهات

دکتر دارابی معاون امور استان‌های سازمان از اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه  بازدید و با مدیران و پژوهشگران دیدار کرد.
دکتر علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: متأسفانه اداره‌کل پژوهش‌ها خودش را خوب معرفی نکرده است و مراکز تولیدی باید به این مجموعه‌ی توانمند احساس نیاز داشته باشند پس باید این اداره‌کل به خوبی معرفی شود و معرفی این مرکز پربرکت، خودش یک برنامه تحولی است.
معاون رییس سازمان صدا و سیما در امور استانها در ادامه سخنان خود، ضمن بیان اینکه هرقدر هم که نیازهای پژوهشی رسانه تأمین شود بهترین مکان همین مجموعه است تأکید کرد: ملاحظاتی در این خصوص وجود دارد که باید رعایت شود، اول این که نسبت معنادار با برنامه‌ها داشته باشد؛ دوم محصولات پژوهشی به موقع و به روز به دست رسانه برسد؛ سوم تربیت کارشناسان و ناظران به درستی انجام شود. چهارم سهم حضور اداره‌کل در برنامه‌ها تعریف شود.
معاون امور استان‌های سازمان اظهار داشت: این معاونت آمادگی دارد تا در شبکه «شما» و دیگر شبکه‌های استانی زمینه حضور و اثرگذاری بیشتر این اداره‌کل در حوزه تولیدات الگویی را فراهم کند و مراکز استان‌ها به توان این اداره‌کل در حوزه کارشناسان دینی، ناظر محتوایی به خصوص در حوزه نمایشی و فیلمنامه نیازمندند. همچنین اداره‌کل باید زمینه پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات دینی را فراهم کند.
وی در پایان سخنان خود اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی را قوه عاقله و مرکز اندیشه دینی سازمان دانست و گفت: در حال حاضر رسانه، سؤالات و مطالبات زیادی در حوزه‌های شادی و نشاط، موسیقی، مناسک‌سازی و … دارد که باید این مجموعه پاسخگوی آنها باشد و کار در این اداره‌کل باید رابطه معناداری با خروجی آنتن داشته باشد.
در ابتدای این نشست دکتر محمدحسین ظریفیان مدیرکل پژوهش‌های اسلامی رسانه ضمن خیرمقدم و سپاس از حضور دکتر دارابی در مجموعه اداره‌کل، نگاه علمی،ارزش‌مدار و انقلابی ایشان که توام با درک اقتضائات رسانه است را فرصت مناسبی برای پیشبرد اهداف اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه در سازمان دانست.
مدیرکل پژوهش‌های اسلامی رسانه با بیان اینکه رویکردهای جدید مرکز در ساختار جدید ظهور پیدا کرده است، مدیریت تولید الگویی را ظرفیت مناسبی برای جریان فضای میان پژوهش و آنتن دانست و پیشنهاد داد بخش تولیدات الگویی دینی در ساختار جشنواره آینده تولیدات مراکز استان‌ها پیش‌بینی شود و این اداره‌کل آمادگی دارد عهده‌دار امر محتوایی و فنی تولیدات باشد.
دکتر ظریفیان با اشاره به ظرفیت‌ مراکز و شبکه‌های استانی، محصولات پژوهشی و تولیدات الگویی متناسب با بافت رسانه‌ای استان‌ها و اقلیم‌ها را یک ظرفیت برای جذب مخاطبان استان‌ها توصیف کرد و گفت: در اداره‌کل فعالیت ۲۳ سال گذشته روند پژوهی شده است و ضمن آسیب‌شناسی و شناخت تهدید‌ها، ظرفیت‌‌های جدیدی در حوزه پژوهش ایجاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *